TECH/ talks:
Unity Development
F1 nabootsen in Unity
Geïnspireerd door de aankomende Formule 1-race in Nederland, zijn enkele van onze experts bezig met de ontwikkeling van een racegame met Unity.
Physics
De keuze voor Unity komt door de physics engine van Unity, deze is zeer krachtig waardoor de complexe werking van een Formule 1 auto is te simuleren, zoals bandentemperatuur, downforce en slipstream. Lees meer over de Physics Engine van Unity hier en volg eventueel tutorials! https://docs.unity3d.com/Manual/PhysicsSection.html
Grafisch
Daarnaast maakt Unity gebruik van geavanceerde grafische weergaves, hierdoor kan je effecten implementeren zoals reflecties of verschillende soorten belichting tijdens verschillende weersomstandigheden. Er is echter nog veel meer te vinden zoals camera’s, materialen, schaduweffecten en luchteffecten. Bekijk de hele lijst hier: https://docs.unity3d.com/Manual/Graphics.html
Scripting
Tot slot is Unity’s scripting C#-gebaseerd, hierdoor kan je gemakkelijk AI tegenstanders aanmaken en zelfs multiplayer gameplay toevoegen, daarnaast is er ook een low-code optie beschikbaar in Unity genaamd Unity Visual-Scripting. Waarbij je via nodes game objecten kan beïnvloeden.
Alle grote scripting concepten vindt je hier: https://docs.unity3d.com/Manual/ScriptingSection.html
Ben je zelf ook bezig met een gaaf Unity project vertel ons er meer over!